Mobilitate Slovenia (a treia întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus + The More Media Literate The More Socially Competent)

1-2 septembrie 2016

 

În perioada 1-2 septembrie 2016 s-a desfășurat la Maribor (oraș ce a primit în 2012 titulatura de Capitală Europeană a Culturii), în Slovenia, cea de-a treia întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus + The More Media Literate The More Socially Competent, la care au luat parte, pe lângă gazde, reprezentanți ai tuturor echipelor implicate din: Ungaria, Slovacia, Turcia și România.            

Prima parte a întâlnirii a fost dedicată discuțiilor ce au urmărit aspecte legate de managementul proiectului: evaluarea a ceea ce s-a realizat din obiectivele propuse în calendarul proiectului (unul din punctele cheie fiind constituirea manualului), modalitățile de diseminare, monitorizare, controlul calității (testarea materialelor în rândul profesorilor și al elevilor), realizarea colaborării dintre parteneri, constituirea rapoartelor și a website-ului, resurse, coordonare și realizarea tuturor materialelor într-un format unitar. Discuțiile s-au continuat cu un workshop în care s-au analizat materialele scrise stabilindu-se aspecte legate de design, paginare, feedback-ul din partea profesorilor și de varianta în format electronic. Tot aici s-au stabilit obiectivele pentru următoarea perioadă: aplicarea și monitorizarea la clasă a lecțiilor, feedback, definitivarea materialelor scrise în urma celor hotărâte și a variantei în format electronic, acestea din urmă constituind puncte în agenda următoarei întâlniri transnaționale, de la Vrakun, din Slovacia.

Cea de-a doua parte a presupus, pe lângă familiarizarea cu orașul și momentele din istoria sa, vizitarea școlii din Miklavž și discuții cu reprezentanții intituției și cu elevii. Recent renovată, unitatea impresionează prin amplasare, săli de sport și laboratoare dotate, spații adaptate diferitelor niveluri de școlaritate, organizare, încurajarea apropierii de natură (prin zone verzi întreținute chiar de elevi), a activităților nonformale și a colaborării.

            Ca și celelalte întâlniri din cadrul proiectului, aceasta a demonstrat că perseverența și colaborarea nu au granițe și pot servi unui obiectiv major, acela de a ajuta generațiile tinere să se adapteze la cerințele societății actuale .